Granris, slött internet och krånglande SAAB.......

....att skaffa det första i rubriken, var ett av dagens göromål som jag hade antecknat på agendan. Maken satte den otrevliga väckarklockan återigen, nu för en tur till Lidköpng och nå't annat dammigt arkiv att rota i där. Ja tycker han att detta är roligt, ska inte jag protestera, men man kan ju inte bara roa sig, trots att man är pensionär.....
Så listan med göromålsuppgifter här hemma fylls väl på under tiden, det ska vi nog se till Inga och jag.
Efter frukostbestyren till mig och "pippina" följde framplockning av adventsstakar och stjärnor, sen bar det iväg till skogen ovanför motionsspåret, där de har fällt en massa tallar och granar. Med påföljd att det fanns gott om ris att plocka till sig av, för de tänkta dekorationerna i trädgården. Blåste gjorde det en hel del, men var ändå hyfsat vindstilla bland träden som stod kvar.
Gran-, tall-, en- och blåbärs-ris fick jag med mig hem och sedan kunde "skapandet" ta fart. En stor balja med tallris där det eventuellt senare blir en ljusslinga i, en granristomte med äpple som näsa och en "gröthörna" på yttre verandan med ljuslykta bredvid.
Lite ordningsplockning i glashuset för att ge plats åt kommande julgran, men även gåbandet som jag baxade ut dit från sovrummet. Nu kan jag öppna dörrarna på min garderob igen.
Sen var jag ganska färdig för en dusch och middag, men fick då se kökets smutsiga fönster som ropade på puts.
Övertalade mig själv att det går ju fort ......och så blir det mycket finare med de nyditsatta ljusdekorationerna.
Efter äten middag sen, blev det lite segt, inte bara jag förresten, internetuppkopplingen tar en massa tankepauser vilket är mycket irriterande.
Har börjat göra "ping-tester" för att ha statistik på kapaciteten, för det får bli samtal till Telia igen framöver det är ett som är säkert!
Maken kom hem tidigare än väntat, detta på grund av en krånglande SAAB. Hade fått använda startkablar..... ja alltid är det nå't. Bara två månader sedan de senaste reparationerna, då till en totalkostnad av sexton tusen.
En riktig sparbössa med andra ord......
 
I skogen......
 
I vårt äppelträd: sidensvansar kalasar på kvarvarande äpplen.
 
"Gröthörnan" till tomten är klar.
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0