Da’n före da’n och mycket gick snett…..

 

 

Upp vid nio och på med en tvättmaskin, som sen hängdes uppe på taket i gassande sol. Bra det, då centrifugeringen i maskinen inte är den bästa och idag var det de tjocka handdukarnas tur att åka karusell ”light”.

Åkte sedan till kompisens bostad, ställde av litegrann som vi inte kommer hinna konsumera och lånade Internet.

Maken startade idag och jag halvsov i en fåtölj, i väntan på min tur. Allt flöt på bra, tills jag skulle göra ytterligare inlägg och länka till bloggen (som jag alltid gör).

Då helt plötsligt var det helstopp för mig att uppdatera och över huvud taget skriva några fler inlägg på Facebook. Kunde inte vänta hela dagen, så bara att packa ihop ändå.

När maken backade ner från den något förhöjda uppfarten, trillade främre kofångaren av med ett brak. Den fick ta plats som passagerare i baksätet, så länge.

Vi skulle åka till centrum av Torrevieja, men då först skolslut och sen vägarbete zinkade, bestämde vi oss för att åka mot La Mata.

Klockan hade blivit alldeles för mycket och jag var på ren svenska ”skithungrig” (och syrak på Internet och förestående slutet, på "avbrottet i tillvaron")

Hittade så småningom ett ställe och fick i oss en hel del, så mätta blev vi. Men det var ju meningen att jag skulle ha köpt havsöring och lagat här hemma och att vi bara skulle småfikat på hemvägen.

 Jaja, det blir sällan som man tänkt sig och sonen lät hälsa i ett sms, att farsans dator hade åkt på hardware failure……

Får se vad som inträffar nu när vi ska ut och ta en andra (och sista) churros-fika för denna gång. Imorron är det mer tvätt och städ som väntar innan norrman kör oss till flyget.

Det här fanns att välja på till denna utsikt….
 
”Made in Spain”
 
Ofokuserad ros, sjunger också på sista versen…..

 

 

 

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0