Gemensam utflykt..... olika "uppdrag"

Väckarklocka på, för att passa tandläkartid och cytologprovtagning. Ja det är bara att gissa vem som skulle vart, utav maken och mig.
Klara med detta shoppade vi loss på Netto. Maken handlade en sex-pack päronciderflaskor utan vanligt socker och en ekonomipåse skorpor. Jag plockade ihop resterande, inte så mycket men lite nödvändigt till extrapriser.
Apropå extrapriser, så kom jag på att det var dags att göra inköp av Sloggi-trosor igen. Det är nämligen kampanj två gånger om året, i samband med fars, respektive mors dag. Klockan hade precis slagit 10.00 och affären öppnade, där dessa fynd kunde göras.
Inte var dag man är hemma igen, i god tid för elvakaffe. Där de "flygande matvraken" stod på kö och tjattrade om servering (igen). Idag struntar jag dock i vattenkriget, då det inte hade någon som helst effekt. Får väl vifta med borsten och hjälper inte det, går den ju att använda till saneringen av altanen efteråt. (med hjälp av lite vatten)
Börjar bli dags för middag och det finns rester att värma, så snart är jag redo för ett besök på second hand.
En tur till till Tibro, men vad gör man inte för den goda sakens skull......?
Stormen vare sig såg eller kände vi något av, här i Fagersanna och nu skiner höstsolen så fint. Lite vind är det, för en del vita gäss syns på sjön, men inget som avskräcker från att gå ut i den tio-gradiga "värmen".
Second trip till Tibro också avklarad och en del fynd med hem blev det.
Och nu känner jag att ögonlocken börjar bli väldigt tunga, ska försöka skriva klart och publicera innan jag somnar.
Kanske ska hämta mig lite av makens "gokaffe" som hjälp.....
 
Uppe tidigt idag? då kan du servera oss frukost direkt.......
 
En alldeles vanlig höstbild från Fagersanna.
 
....och äppelträdet har fortfarande kvar både blad och en del frukt, men många har trillat ner också.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0