Kort i huv'et......igen

Nej än är det inte hjärnan som har stängt ner, utan vanlig trimning av frisyren som står på agendan om en stund.
Idag har det varit några själar att prata med vid utställningen, inte många men det behövs ju inga mängder egentligen, bara dom är trevliga och intresserade.
Fick igår kväll veta att en av "Mölndalssystrarna" hamnat på sjukhus, detta som "lök på laxen" ovanpå en gipsad hälsena. Hon fick dock åka hem idag, med en massa piller i en kasse (som hon messade om via telefon).
Dubbel-krya på sig, får jag väl säga och önska ett snabbt tillfrisknande.
För att fortsätta rapporteringen av icke så bra nyheter, kan meddelas att inga Lotto-miljoner hamnade i Fagersanna denna onsdag heller, inte en endaste liten krona.....
Utskrift av boardingpass kan vi sen prata om lite. Varför är det hundra frågor och femtioelva extraerbjudanden att klicka och navigera sig förbi innan man kan trycka på utskrift.
Jo jag vet nog svaret, de vill ha mer merförsäljning, men man sitter med hjärtat i halsgropen och är nästan panikslagen över att göra nå't fel på vägen. Ska de' vara på de' viset....ska de' det??
Tror att jag klarade mig "helskinnad" igenom även denna gång, men än har vi inte passerat gaten, så vem vet.....
Kompisen påväg ner till Spanien i bil, hade dock inte så långt kvar och allt hade gått bra. Så det var en glad nyhet.
Nu får de fixa perfekta väderförhållanden tills vi kommer, ska väl inte vara så svårt då de har en vecka på sig. 
Strax dax för frisering alltså och imorron ska jag "vakta" receptionen en tag i arla morgonstund.
Påminnelse: Glöm inte att ställa väckarklockan nu bara........
 
Alla mina bläckfiskar....just nu.
 
En granne har pyntat för Halloween redan.
 
En annan grannes hund, "pratade" jag med på min korta promenad till klippningen.
 
.....och innan halv sju börjar solen bli trött numera.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0