"Farbror doktorn" igen och Ulferts-fåtöljen

Hade idag fått tid hos vårdcentralen, då jag inte är helt hundra efter lördagens smärtchock. Han pratade inte sådär väldigt bra svenska, men det gick att kommunicera rätt bra iallafall. Fick veta att man kan få "abstinensbesvär" vid nedtrappning av cortisonbehandling, vilket jag ju precis håller på med. Något liknande som med alkohol och tobak tydligen. Låter väl inte helt fel kanske och ett plus i det hela kan väl vara att jag inte har märkt av någon nedstämdhet (än!) vilket tydligen var ganska vanligt. Bara rejält ont alltså.......
Bättre är jag men inte helt bra, det kommer och går....typ.
Nåväl nog om detta, hela dagen tillbringad sen på Inredia, i väntan på eventuella besökare. Det har varit några där, men det blir lite tradigt i längden att tillbringa tiden i "Ulfertsfåtöljen" med bläckfiskar.
Visst är den skön, (men ful) fåtöljen från 60-70-talets storhetstid, som står i den permanenta utställningen, men virkandet blir till slut ganska tradigt. En och annan bläckfisk blir det dock.....
Har alldeles nyss betalat det sista på hyran för Spanienlägenheten till ägaren och inväntar nu nycklar. Några veckor kvar till "skarpt läge" är det också, men tiden står ju inte still precis, så det svänger snart iväg.
Daga att kolla lottot och de nya bönderna på TV4, innan kvällen avslutas med fotbollsmatch från England. Ligacupen med möte mellan Manchester United och Liverpool. Gick ju bra senast, Liverpool-vinst 1-0. Vi får hoppas på en repris. Iallafall vi som håller på Gerard och grabbarna......
 
Visst är det en fin morron, trots frosten som kunde dröjt ett tag till.
 
Två minuter senare, drar dimman in över sjön och jag fick sen skrapa rutor på bilen....hurra!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0