Mycke' igår, mindre idag.....

Efter "urladdningen" igår med jippo, gym och två blogginlägg, blir det desto mindre idag. Maken försvann på fotboll hela förmiddagen och lämnade mig åt mitt öde. 
Som alla vid det här laget vet, lider jag ju inte ett endaste dugg av detta. Snarare tvärtom, för då brukar det bli lite gjort på hemmaplan. Inte för att han fysisk är ivägen, när han är hemmavid, men mentalt är det mycket lättare att "ha honom ur vägen". Vet inte om detta "makes sence" för nå'n mer än mig själv, men så är det bara.
Blommorna fick sig en skvätt var och några som såg extra ledsna ut fick avsluta detta liv och nya tog vid istället.
Hade med andra ord några skott på lut som var dags att plantera och hitta plats åt.
Även en rokad i porslinsskåpet har utförts, så nu finns det lite mer loppisfynd att erbjuda.....
Gick sedan i tron att det var idag som man skulle rösta i kyrkovalet, tills jag läste lite noggrannare på röstkortet.
Men bättre att vara ute i för god tid än att vara försen. Nästa söndag är det alltså istället att hålla reda på.
Finnkamp på TV gick väl att titta på och blir någon förvånad om jag säger att en ny tröja är påbörjad, bakstycket redan halvvägs i storlek vuxen XL.
Fint väder ute och att endast ha intagit frukosten på verandan imorse, var att slösa med naturens rikliga tillgångar. Så en promenad runt "kvarteret" fick det bli, utmed sjökanten.
Nu ringde precis Yorkshire-puddingen från ugnen, att den var klar.....
Blir ypperlig som kvällsmat, serverad med nykokt lingonsylt.
 
Promenad utmed sjön, "Sågmonumentet" vid Strandstaden i förgrunden.
 
Passerar vår egen tomt, här sedd ur "grodperspektiv".
 
Haha, kajorna har tappat lite av bytet. De "rensar" nämligen ekarna just nu och man hör hur de släpper ner ekollonen. Låter nästan som om det regnar när man passerar trädet, med "arbetande" fågelflock.
 
De här har blivit bostadslösa och ska avyttras på ett eller annat sätt, har jag bestämt.
 
Say hello, to the yorkshire-puddings.......
 
...and their partner.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0