Inställd frukost och nyttobil.....

Kompisen lät (via sms) meddela igår kväll att det tilltänkta frukostcaféet inte öppnade förrän tio, så jag kunde komma upp till henne istället på "hemmafrucke". Så blev bestämt, ända tills imorse då hon informerade mig om att det under natten kommit en objuden gäst, som fortfarande inte hade haft vett att försvinna. Migrän hette hen visst och eftersom detta är en väldigt krävande "snyltgäst" (vet jag av egen erfarenhet) orkade hon inte med fler besök.
Det blev att packa två mackor och dra till sonens lägenhet istället, för att invänta second handaffärens öppnande.
Varför allt detta trasslande nu då? Jo som bekant har ju sonen inhandlat en styck sportbil och förutom att det bara kan åka två personer i denna bil, så finns det ju inte heller något bagageutrymme att forsla alla prylar man behöver till "pimpningen", typ däck. Då är morsans (eller farsans) nyttobil med kombiutrymme väldigt "handy", så min bil har använts att köra däck och fälgar till och från verkstad.
Och nyss ringde han igen och "rekvirerade" en transportbil, till att köra mera material för isättning av värsting-stereo. Denna gång får han slita på fars Saab som från och med idag är påställd för sommarsäsongen.
Efter ovan nämnda däcktransporter och en rundvandring med inköp på Tibros second hand, fortsatte jag ner till Hjo för ytterligare ett second hand-besök. Tittade som hastigast in till syster också, för hämtning av en del papper. Hon skulle på födelsedagskalas, så kaffe fick vi ta en annan gång.
Apropå kaffe, så är det hög tid att ta dagens första kopp, då sonen endast tillhandahöll te till mina mackor.
Har en del inköp att ta hand om också........ dock ingen mat.
Snart dags också att kolla vilken match de sänder från England idag klockan fyra. Hoppas på Liverpool förstås.
 
Interiör från sonens lägenhet, det mest välstädade hörnet......
 
"En Volvo vore väl bättre"........sa han på verksta'n som bytte däcken.
 
Inte blev det snyggare än de gamla fälgarna, men vad vet jag.........
 
Vitsippor vid Stadsparken i Tibro.
 
Lite utav fynden idag, en hel del bomullsgarn till bläckfiskar bland annat....
 
Ja den håller ju samma färgskala som omgivningen och han lämnade kvar nyckeln.........

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0