Back to base.....

....för en mellanlandning. Igår var det en del aktiviteter mellan hostattackerna och för övrigt är jag inte ensam om att bära mig åt, bland personalen. Kollegan hade dukat upp med en receptbelagd hostmedicin på sängbordet, strax före sänggåendet.
Eftermiddagen ägnades åt lite bakning, då det skulle bjudas på något till kvällen, då en del gäster var inbjudna.
Två av ungdomarna var "mina bakslavar" och vi åstadkom både sockerkaka och korintkakor tillsammans, med bara glada miner som sällskap.
Eftersom kaffebrödet tog slut, får vi väl anse att vi fick godkänt.......
Natten var sen mindre angenäm, då jag först hade svårt att somna och sedan vaknade av hostreflexer flera gånger. Anlände alltså hem ganska mör och kröp i min egen säng en dryg timma för en slummer, innan det bar iväg till Skövde med maken. Han hade en date med Hörcentralen och sen skulle vi fixa lite i julklappsväg, samt äta middag på lokal. Det sistnämnda blev på fashionabla Elins Esplanad, som serverade dagens fram till 15.00.
Både jag och maken gjorde lite klädinköp för egen del, fixade sen hämtning av ett ankommet element, på hemvägen och nu monterar han detsamma i gäststugan. Själv testar jag nyiköpt hostmedicin och nya näsdroppar, i väntan på bönderna och sen är det dags att åter ta sig till arbetsplatsen för en sovande (förhoppningsvis) natt.
Den kollega som tog över imorse, hade även hon en pågående förkylning att dras med.
Nu är det Lotto-dragning........och det gick ju inget vidare.
 
Det finns fler bakprojekt på gång i huset......
 
Läckra lussekatter fanns i frysen (fler ungdomar har varit flitiga) och till höger syns dagens resultat.
 
En (av flera) väldigt vackra adventsstjärnor som pryder arbetsplatsens fönster.
 
Serveringsskicklighet.......eller inte. Biff Stroganoff var iallafall hyfsat gott.
 
Köpte mig en snögubbe i sta'n, som skiftar färg.....
 

Kommentarer
Postat av: G I N A ~

ser väldigt trevligt ut! ^^

2014-12-17 @ 21:13:18
URL: http://kissen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0