"Fångarna i Fagersanna"........

Idag var jag trött och sov länge. Frukosten var redan äten och jag "fick äta ikapp", sen så småningom åkte maken och jag till Tibro för en sista komplettering av matvaror och för att köpa god fisk i fiskaffären, som skulle paneras.
Men nu fanns det ingen fisk kvar, så det fick bli sprödbakade frysta torskfiléer från ICA till middag istället.
Nu pågår en variant av "Fångarna på fortet" här i huset. Allt är upp-å-nervänt och inne vid datorn sitter "Fader Fagersanna" och delar ut svåra gåtor.....
Hoppas dom snart har alla sina nycklar, så vi kan återgå till jul-stöket. Visst tycker barnen att det är kul men hostande mormor är väl något mindre entusiastisk......
Skinkan är griljerad och klar, kålrötterna kokta, brysselkålen rensad, äggen kokta och nästa på listan är att färdigställa tårtan. Vi får se om "fångarna" orkar baka några pepparkakor efter äventyret.
Mitt i "evenemanget" kom kompisen förbi med en klapp och önskade God Jul, varpå hon fick med sig ett paket för egen del också, med samma önskan. Dessutom verkar vi ha löst ett dilemma inför morgondagen, med byteshandel......
Jag ska vila lite nu och komma igen till uppesittarbingon, då även sonen ansluter till sällskapet. Med inköpta andelar på Frendo till kvällens V75 (där man vinner så ofta) så nu ska här spelas hem storkovan.
Det är iallafall planen, att hela "klan-bolaget" ska gå ekonomiskt stärkta ur kvällens begivenheter. Om inte, får vi nöja oss med skinkmackorna och annat tilltugg. 
 
Barnen somnade......
 
...allihop, innan de date-ande två hann hem.
 
Jag hjälper mamma med tvätten.
 
Julskinkan "solar" i ugnen.
 
Svåra gåtor levereras hos "Fader Fagersanna".......
 
...ledtrådar att simma efter......
 
.....och ordna föremålen i en rad, efter vikt......
 
......allt medan "dvärgen" inspekterar vunna nycklar.
 
Tack så mycket för julgåvan......
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0