Julaftonsröra......

Ja var ska man egentligen börja, en sån här dag? En skinkmacka till frukost och sen stannade jag kvar i köket, med flera "nissar" runt fötterna (av den fullvuxna sorten). De fixade med möbelförflyttningar och dukning, samt försökte vara behjälpliga med det mesta, men delegeringen måste planeras bättre till ett annat år.
Det var väl inte direkt tänkt att det skulle behövas någon omfattande sådan iår, men ibland blir det ju lite "överraskningar". 
Fortfarande har vi en salig röra i hela huset, men det bryr vi oss om en annan dag. Tomten var på besök och alla verkade nöjda med det mesta i matväg och klapparna som vankades.
Ias första jul var intressant, tyckte hon nog. Iallafall det hon förstod, papper prasslar så kul och den där konstiga gubben med skägg som kom altanvägen, blev ordentligt betittad.
Nu drar det ihop sig mot läggdags och imorron drar Stockholmarna hem igen. Bröderna för att fira ytterligare en jul, hos pappa. Medan de andra tre får ta igen sig innan det blir födelsedag för mamma.
Själv känns det väldigt skönt att inte behöva gå och jobba, men hade väl om jag kunnat välja gärna gjort det.
Halva penicillinkuren knaprad, men en del hostande av slem återstår känner jag, ganska trött blir man och det vill till att hosta planerat då revbenet gör sig påmint vid varje tillfälle......
God fortsättning gott folk .........
 
Uppesittarkväll med klen utdelning: en nyårslott och kanske några korvöre på andelsspelet V75 (6 rätt)
 
Ia samlar krafter strax före lunch.....
 
.....nu har vi kommit till tomtetårtan efter Kalle Anka.
 
Så kom då tomten.......
 
...och va' ä' du för en då......tänkte Ia och studerade honom länge och noga.
 
Ett stort paket till mig med en häst!
 
...och grabbarna visste knappt vilken de skulle börja testa, bland alla moderna teknik-klappar.
 
Själv fick jag en Liverpool-snögubbe som jag önskat och en ny golvlampa....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0