"Parkeringskaos" i Hjo......

Idag efter skolarbetet var det dags att ta sig till Hjo för en del ärenden, däribland besök hos både mor och syster, samt ett god man-möte med enhetschefen för det boende som syster bor på.
Då alla? pensionärer i sta'n hade möte på samma ställe som jag var kallad till, fanns inga parkeringsplatser att uppbringa i de närmaste kvarteren. Fick snurra runt ett tag, precis som i storsta'n när vi hälsar på dottern.
Nåväl det löste sig och en dryg timma senare var mötet avklarat.
Innan detta hade jag muntrat upp mig (not!) hos mor i trekvart. Där var ju som väntat inga positiva tongångar att ta del av, utan skit med det mesta. Jodå, hennes egna ord.
En snabbis på Hem och Hobby, samt second hand hann jag innan syster hade den goda smaken att vara hemma, gång nummer två som jag åkte dit.
Där fick jag en kopp kaffe, efter att själv ha föreslagit detta. Vi planerade sen den förestående tågresan ner till Lisebergs julmarknad nästa vecka, som vi ska åka på. På hemvägen hörde jag slutligen om ett annat slags kaos, på den politiska fronten och det var väl ingen humörshöjare heller.
Det är en dyr sandlåda svenska folket har låtit bygga åt sig, med många obstinata småbarn som inte klarar av samarbete. Pengarna som går åt till detta meningslösa krig kunde använts betydligt smartare.
Helt sanslöst........
Nu blir det bönder och kaffe.
 
Dagens lunch....i bilen.
 
Humorn finns kvar (hos en del), även om man bor på äldreboende......
 
Därnere skymtar Vättern.....
 
.....och här parkeringskaos á la Hjo.
 
Julgran vid flaggstång.
 
Grötkokning hos syster, inför lilla julafton på boendet
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0