Fredags-nys......

Ja så kan man väl sammanfatta dagen med ett ord, för nyser gör jag stup i kvarten och har så gjort sen jag kom hem från skolan. Idag var det "sovmorron", ingen lektion förrän 10.00 och då med en annan lärare, eftersom "min handledare" inte tjänstgör fredagar.
Inte lika många elever närvarande idag heller, men de har en massa andra kurser tydligen, som går före och är anvisade via Arbetsförmedlingen. Jo det verkar mer än rörigt (för mig), men vad ska det då inte vara för dom som är utsatta för denna "ordning" och enligt utsago inte riktigt förstår varför de går där, i dubbel bemärkelse.
Som sagt systemet på den här fronten, lämnar mycket övrigt att önska också. Ska bli intressant att forska lite mer angående även dessa dårskaper.
Idag var det verb-övningar, följt av "samtal på svenska" tillsammans med elever från skolans övriga grupper.
Riktigt intressant och måste säga att jag är imponerad över hur fort de ändå snappar upp och lär sig, samt att de är väldigt ambitiösa.
Åter till "nyset"..... har nyst mig igenom semifinalen i hockey och håller fortfarande på med denna syssla. Får hoppas att det avtar till morrondagen och framförallt att det är över tills på måndag.
Solen tittade fram i hela två minuter förut och nu börjar skymningen sänka sig över Fagersanna. Får väl fortsätta att nysa så jag blir färdig med det och parkera i stickfåtöljen igen......
 
Sidensvansarna var på besök i plommonträdet, när jag gjorde dagens internetgenomgång vid datorn....
 
Det är här jag tillbringar tiden på dagarna nu och framöver......
 
När jag gick i skolan fanns det rökruta, här har de "rökrundel" istället.....
 
Söndagmidda' redan på fredag, nu har väl Inga spårat ur alldeles.......
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0