Mellandag....

Jobb igår och jobb imorron, eller iallafall "hus-passning" på Inredia, då alla i etablissemanget är på Möbelmässa i Stockholm. Det verkar som om de har fullt upp i sin monter och en massa intressanta besökare, som vill se vad vi kan åstadkomma/erbjuda in Tibro.
Nu har jag avverkat dagens internet-scanning, hushållsgöromål och ska bara "gulla lite " med tvättmaskinen som nyss ropade "Färdig"! (precis som Beppe Wolgers docka Sigrid, om Ni är så gamla att Ni kommer ihåg det) innan jag slänger i mina stora kassar med utsorterade tröjor (samt lite andra vinterkläder) i bilen, för transport till ett tillfälligt uppsamlingsställe i Tibro. För utdelning lokalt till de som fryser.....
Sen får vi se om det blir nå'n fika på detta i centralorten. 
Kläderna avlämnade och en pratstund därtill, i morfars gamla verkstad. Fick erbjudande om att gå med i Röda korset, men tackade artigt nej på frågan.
Handlade en del på ICA idag, vilket inte händer mer än nå'n enstaka gång per månad annars och tyckte det var lika bra att tanka bilen på hemvägen, så jag slipper imorron. Detta medförde en tur in på Förr&Nu, vilket inte var helt gratis.
Någon fika blev det dock inte, då kompisen inte sett mitt "pip" på telefonen. Men det går väl fler "tåg"......
Värmde på det kvarvarande kaffet här hemma, men det var smockfullt med sump i koppen istället för kaffe (filtret måste ha vikt sig). Bläää....får väl brygga lite nytt....
Och äta spanska jordgubbar, för det köpte jag.
Stickfåtöljen nästa, mer än halva första (av två) tröjan är klar. Ärmarna är kvar och sen kör vi alltsammans i repris en gång till......... 
 
Sov gott tills nästa jul......utegranen på framsidan är också "plundrad". 
 
Morfars "verkstad" fast i ombyggda versionen, den som gäller idag. 
 
Visst är det tråkigt att tanka, men då kan man ju passa på att smita in här också.....
 
....med ett helt skyltfönster fullt av Bukowski-nallar.
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0