Plus sommarjobbsmässa......

Åter en ny dag att tackla och jag kan inte säga annat än att det är både intressant, stimulerande och utvecklande.
Detta även för mig, då man får tänka till för att förklara ord som inte är direkt översättningsbara, utan kräver flera ord för att få fram betydelsen av, på ett annat språk.  I detta fall engelska som är den minsta gemensamma nämnaren, så att säga.
Apropå ingenting och allting egentligen, det här med kommunikation människor emellan upphör aldrig att förvåna.
Tvärtom, ibland kan man bli alldeles ställd i situationer som helt enkelt uppstår på grund av bristande sådan.
Behöver inte gå in på detaljer, men ibland fattar man bara inte vad som är problemet, eller ens hur det uppstod.
Idag  var det dessutom sommarjobbsmässa nere på Inredia och jag åkte givetvis dit, för att kolla läget så att säga.
Läget höll på att bli (eller snarare blev) platt fall för min del, då jag handgripligen snubblade på ett podie och slog i det redan onda knät. Men ont ska ju med ont fördrivas, så det kanske var ett fall framåt på den fronten.
Vi får väl se hur det känns imorron......och jag som har tänkt besöka gymet. Får nog hitta en annan bortförklaring, en som håller "måttet" i så fall, om jag ska slingra mig ur den punkten på agendan.
Hann med att fika hos en kompis innan second hand slog upp portarna och se där nere mötte jag flera av eleverna igen. För tredje gången denna dag då flera av dom även besökte jobbmässan efter skolan. 
Dags att hugga in på den "micrade gourmet-portionen", som får utgöra min middag idag.
Maken har åkt på idrottshistoriskt årsmöte i Tibro. Vad ska då jag hitta på? Sticka lite kanske (som omväxling haha!) och somna i fåtöljen.
 
Gomorron! till ett rödaktigt sken.....
 
Det är väl alldeles utmärkt med dirigeringsskyltar så man hittar, men........
 
....och över sjön anländer flyttfåglarna i ett sträck. Gissar på canadagäss
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0