"Bonus"-söndag

 
 
Eftersom jag sedan igår, hela tiden fått intala mig att det är söndag idag (och inte måndag än) får vi väl betrakta den som en bonusdag. Hur har den då disponerats? Sovmorron, men inte så länge, tvättmaskins-motion, undanröjning av resterna från gårdagsbesöket och nedmontering av den kvarvarande julhalvan har avverkats. Där ljuger jag allt lite förresten, granen och lite till står kvar i glashuset.
Letandet efter sol-bostad fortsätter, ifall det kan bära av senare i vår och några koppar kaffe har slunkit ner.
Nu blir det Stoke-Liverpool på dumburken. Va' bra att de väntade med att spela tills idag, då jag har möjlighet att titta!
Ska bara.... hänga en maskin tvätt först.
Minusgrader har det också gått och blivit, precis som utlovat, så snön kommer väl att stanna ett tag kan jag tro, lite till har det trillat ner under dagen också. Inga mängder, men dock.....
Inte bara råttorna som dansar på borden då katten är borta, så gör även kajorna uppenbarligen. Nötter och talgbollar är nästan helt slut på små-fågelrestaurangen och det som var kvar av kärven "is no more". Nu när vi har varit borta ett par dagar har det varit fritt fram och ostört att huliganisera.
Änderna har inte heller visat sig idag, de är väl sura för att ingen har öppnat altandörren på flera dagar och "bojkottar" säkert etablissemanget i protest ett tag.
Imorron blir det väckarklocka igen, så jag lär mig att gå upp...... ska till massören och före det tänker jag titta in till "övervakaren". Vem vet, kanske gymet också får en påhälsning......
 
Gårdagens besök......
 
....och "hej mitt vinterland...". Ja som synes kan man inte vända ryggen till förrän det händer grejer.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0