Fy f...n va' jag är snäll och så blev det pannkaka.....

För det första får maken "låna bilen" och ha den alldeles själv hela da'n. Nja, det räknas kanske inte riktigt då vi bara har en bil i kör-skick just nu, men ändå....
Sen har massor av änder i flera omgångar fått havregryn och de landar allt emellanåt fortfarande i hopp om att det kan bli ytterligare tilldelning.
Men det allra snällaste är iallafall makens strukna skjortor. Äntligen! säger de säkert där de nu hänger i hans garderob, efter att ha legat i en tvätt-korg och längtat flera månader, (ja till och med år en del). Det tog mer än en och en halv timma i anspråk och jag gnolade ingen glad melodi under tiden precis men känner mig rätt nöjd, att ha det gjort. Undrar vad han tänker kontra med som motprestation.....?
Apropå kontra....
Om en stund är det de slutliga matcherna i denna omgångs EM-handboll. Medaljmatcherna Spanien-Kroatien om bronset och Danmark-Frankrike om guldet. Mitt "experttips" blir nog att Kroatien tar tredjeplatsen och möjligen klarar Danmark av en knapp hemmaseger om guldet. Nu har jag stuckit ut hakan......
Men vad ska jag hitta på som sen middag? Det blir en ännu svårare nöt att knäcka, då fantasin är nära noll idag på den fronten. Men snäll har jag ju iallafall varit.......
WTF, lika bra att gå "all the way" och toppa dagen med ugns-fläskpannkaka.
 
Makens absoluta favoritmat, ja vad mer behöver tilläggas.....
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0