Kapad......

Håret alltså, inte nå'n hackad mailadress eller att ha blivit utsatt för vägpirater. Inte idag iallafall, men man ska aldrig säga aldrig, för det verkar vara ganska vanligt nuförtiden med både det ena och det andra. Flera av mina bekanta har råkat ut för hackade e-mail-konton, den senaste så sent som igår.
Vad är det för nöje(nytta) med sån destruktion av andra människors vardag? Men förvånad över något, blir man väl inte egentligen nuförtiden, skulle då möjligen vara om det händer nå't positivt. Ja vad har vi för värld?
Mycket snö och mer påväg är det utlovat, rikligt med And(liga) gäster och snödrivorna är snart så höga att de kan äta direkt från småfågelhusen.
Chili con carne puttrar på spisen och det är fredag, nu fattas bara ett riktigt jobb, sysselsättning klarar jag alldeles på egen hand, men det är ju inte tillåtet för "second hand persons". Ja jag kan villigt erkänna att jag är just en sån, men inte i det officiella perspektivet (mindre värd) utan jag gillar helt enkelt bara second hand-butiker och de fynd man kan göra där. Lite av en skattjakt som har det mesta, spänning, ekonomi och återvinning ......
Har också hunnit med att proviantera inför helgen så nu ska vi inte behöva svälta, även om det blir snöstorm som utlovat.
Strängt taget så behöver vi ju inte mer snö nu, ingenting faktiskt och det som redan ligger är också mycket för mycket. Varför kan det aldrig bli lagom av sånt här? Jag bara frågar? Hallå däruppe, häll ner det över Antarktis eller fjäll, där ingen  bor......
Får väl förmoda att de enda tåg som går som de ska är i "På spåret" på TV:n, så det får väl bli trösten i den här snöstormen, som yr av bara attan utanför nu.
Skotta snö, skotta snö, skotta snö......skotta snö, skotta snö, skotta snöööööö...... 
 
Grannen har en snöslunga han.......
 
Här ligger vi bra om det skulle komma nå'n mer mat. Gör det dä' eller?
 
Kan Ni se mig?
 
Dä' ä' allt bra kallt.....tyck synd om oss va' får vi?
 
Tittut, här ä' jag! Alla andra har dragit....har du nå't mer? bara till mig.....
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0