Ändrad agenda......och avfärd.

Det blev ingen skola idag, då telefonen ringde strax efter jag pallrat mig ur sängen. En förfrågan om akut inhopp med omedelbar verkan, som personlig assistent innehöll samtalet. Detta efter att den ordinarie assistenten fått ryggskott. Visst kunde jag göra detta, medförde bara en del omdisponeringar av dagen och informationssamtal till läraren, sen var det bara att styra kosan ut på landsbygden istället.
Hann att säga hej då till mågen, som gått upp extra tidigt för att få lite egentid, (ett löppass sådär i ottan) innan bilen skulle packas för vidare färd med barn och bäbis mot Göteborg och där Danmarksbåten.
Nästa anhalt på semestern är nämligen Legoland och de sitter väl som bäst på båten just nu. Det blev en kortvisit den här gången, men om en vecka är de tillbaka för en lite längre vistelse. 
Det blev en fullspäckad dag, (delvis i Skövde) med ett och annat fynd i klädväg, även till mig. Inte allom givet att få shoppa på arbetstid.....
Men också lite fysiskt arbete därefter, vilket föranledde mig att med gott samvete tycka, att jag gjort mitt träningspass och följdaktligen kunde hoppa över gymet (idag iallafall).
Lika varmt och svettigt är det även idag alltså och mycket vätska bör man fylla på, vilket jag kämpar med. Dricker alltid för lite av alla de sorters drycker faktiskt, har alltid gjort. Svårt att läga om rutiner även på detta område......
En semifinal kvar i VM-fotbollen, kan bara hoppas att den blir lite mer spännande än "förnedringen" Brasilien åkte på igår. Heja Holland!!! men jag tror nog att Argentina vinner.......
Sen är det ju lottodragning igen....Jippiiiiii......kanske?
 
Gårkvällens grillfest på verandan, maken var fotograf så även jag fastnade på bild (tyvärr kanske)
 
En liten pippi finns det även på jobbet, i ett bo i en kvast.
 
Viiiiiii..ll inte åka till Legoland, vill stanna hos mormor.
 
Längtar redan tills nästa gång, så vi kan fortsätta tjejsnacket......
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0