Invasion i köket......

....blev det nästan. Då Stockholmsgänget precis hade åkt kom Mamma And med sina "tonåringar" igen, fem till antalet. De fick lite bröd och hoppade upp för att ta direkt ur handen på mig. En av dom testade till och med att bita i mina målade tånaglar, men det gav ju ingen utdelning, i matväg.
Tänkte gå in och hämta lite mer bröd i köket och kameran, för att filma lite. Med Mamma Ands goda minne och vakande öga, såg hon sina barn ivrigt traska med. Uppför trappsteget och in på mattan bar det av, men där tyckte jag att det räckte med upptäcktsfärd, så de blev utmotade igen och "fösta" (med borsten som "vallhund") ner till slänten. Där fortsatte de efter sin mor (som tog täten), i en lång rad ner till sjön igen.
Bäst att hålla dörren stängd fortsättningsvis, iallafall så mycket att dessa inte hälsar på när köket är obemannat...
Väntar fortfarande på regn och åska, men vi ser ut att "bli lurade" på det.
Imorron blir det inget ljug, då jag jobbar både dag, kväll och natt. Som tysken säger: "Bis dienstag, shüss"........
 
Ok, testa om ni får vara där......
 
......ta det försiktigt nu barn......
 
....vad finns det här då?
 
Aha, en "dörrstopp" som kan bli arg kanske, vi drar igen.
 
Tillbaka i sjön (simmande till vänster om kanoten).
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0