Agendan genomförd.....

Hade idag bestämt mig för att åka till skolan och förbereda alla praktiska saker inför måndagen, samt att tipsa rektorerna om att jag finns tillgänglig för riktiga jobb, vid eventuella behov nu i höst.
Hade faktiskt sån tur att jag fick tag på båda cheferna samtidigt och kunde överlämna mitt CV som en "skriftlig intresseanmälan". Man kan inte göra så mycket mer i frågan.....
Därefter fick jag hjälp av expeditionspersonalen att "vittja" skåpen på pennor, suddisar och block i tillräcklig mängd.
Skolsalens bänkar är nu riggade med dessa, vid elva sittplatser och på måndag får dom sina läroböcker till detta.
Sen var det klart att det skulle börja regna och inget paraply fanns i bilen, så bara att ta vätan då jag behövde lite plantor att piffa upp med igen. Tur att de är billiga på torghandeln, då mina fingrar inte är speciellt gröna.
Köpte igår en vitlöksdressing, men kom hem utan den i kassen vilket var irriterande, då den var tänkt som dressing på kvällssalladen igår.
Nu är den dock fixad så vi får premiärsmaka till middagssalladen istället, vid sidan av potatisgratäng med kyckling.
Lite "bidrag" från Försäkringskassan har landat på kontot idag, men det fanns en hel del hål att fylla efter bilreparationer och service, trots att försäkringsbolaget (Folksam) bidrog med merparten till den ena reparationen.
Men imorron säljer jag väl slut på mitt tröjlager i Forsvik (hahahahaaaa) och då ordnar det sig bra ändå......
Nu skvalar det och regnar igen, undrar om varningen jag fick på mobilen från Telia angående risk för åska i våra trakter slår in. Hoppas vi slipper, men ganska bra tycker jag att få ett "pling" för att ha möjlighet att säkra upp datorer i tid.
Ett förfärligt "hattande" har det blivit på änderna, de har visst börjat tro att det är drive-thru-service nu också.
Bara att landa, kvacka lite och så kommer maten. Undrar vad de har fått det ifrån?
Har jag skämt bort dom kanske?
.....och pilfinkarna kommer ibland ända in och hoppar lite på mattan vid altandörren, så jag ska fatta galoppen.
Nu börjar det dra ihop sig, mörka skyar drar över sjön.......
 
Gårdagens avslut.....
 
...den nyrenoverade klockstapeln glittrar regnvåt (nej den lutar inte, bara taskig fotograf)
 
Mitt fredagsgodis
 
Den omtalade vitlöksdressingen, som smakade bra.
 
Hoppsan, någon har tappat ett "paddskinn" på gräsmattan.
 
....och som sagt, det drar ihop sig.
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0