Bigarråer......och fel med rätt person.

....köpte jag idag i Gallerian och jordgubbar. Har gott om frukt hemma nu, så bara att äta istället för sötsaker.
Går väl sådär, inget godis har jag dock stoppat i mig ännu idag. Men lite glass kommer det definitivt att bli snart, till kaffet. Bigarråer är annars fullgod ersättning för smågodis, vad mig beträffar. Ska visst vara nyttigt också har jag hört, men magen lämnas vanligtvis inte helt oberörd av denna kost, kan tilläggas som nackdel.
Vi får se hur det blir, men gott är det just nu .....
Ny vecka och skola igen, med flera "besök" av gamla elever, som inte verkar helt hundra nöjda med sin nya grupptillhörighet och undervisning. Kanske kan tolkas posiivt för "vår" lär-variant. Eller också är det bara en vanesak med nya rutiner att komma in i.
Efter skolan, banken nästa.... och sitta i kö. Hade en grej som skulle ändras på så var nödgad att gå in, men pengarna som skulle tas ut fick göras efter besöket (i "Hålet i vägga") i vanlig ordning. Ja märkliga är de allt, dessa kontantlösa bankkontor. Annat var det på den gamla goda tiden, då kassaservice fanns.....
En tur in till provtagningen hanns också med och det gick väldigt snabbt med stick och plåsterlapp. Då kom hon plötsligt på att hon tagit fel provrör, så vi fick göra om proceduren. Som tur var (för både henne och mig) är jag lättstucken och inte särskilt bekymrad, inför provtagning och sprutor.
Bra när det blir fel med rätt person, så att säga.
Något gym blev det dock icke, det sparar vi tills imorron av lite diffusa orsaker som jag inte rilktigt kan redogöra för såhär i efterhand. Men då jag tog beslutet kändes det helt rätt.....
Nu kaffe med glass, kaffekonjaksglass närmare bestämt, från Klings......
Trots att det blåser en del idag hörs det badljud nerifrån Stationsbadet. Ja solen skiner ju och det är definitivt inte kallt, så gillar  man att bada så........
 
Inte så längesedan skålen var full......
 
Helt ok till kaffetåren......
 
....och där ovan taket är solen på gång att grilla fikahörnet, men fortfarande skugga nån minut till.
 
Vattnade lite....och fick se flera klasar på gång med vindruvor. Yes! så långt iallafall.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0