Livet går vidare......

Idag var det så en ny vecka efter lite lediga dagar och dags att "börja skolan" igen. När jag närmade mig gymnasiet var det första man såg två stycken flaggor halade på halv stång, vilket indikerade att något riktigt tråkigt hade hänt.
Det visade sig att den tolk som jobbade på SFI, (han som översatte min berättelse på Inredia till arabiska, vid vårt studiebesök där), hastigt hade avlidit under helgen, inte ens femtio fyllda.
Det blev en minnesstund utanför skolan, för de arabisktalande eleverna innan vi kom igång med dagens agenda.
På den stod det en hel del tester och nationella prov, samt nya grupper för flertalet av "våra" elever.
Inte så särskilt många kvar nu i klassrummet, men de har ju snart sommarlov och till hösten kommer tydligen många fler, alldeles färska.
I lokaltidningen kunde jag läsa om min framtida arbetsplats, som precis startats upp. Dock är det ingen som har kontaktat mig för "studiebesök" och presentation än. Hade jag varit ansvarig, skulle jag nog valt att ha med kända vikarier från början, för en bättre kontinuitet redan från start.
Vi får se hur länge det dröjer innan de hör av sig.......
Det tog inte lång tid, hon ringde redan nu i eftermiddags och bokade in introduktionsdagen och första "gå bredvid-dagen", så det känns seriöst och bra så långt.
Aktivitetsrapporten för maj är avklarad, så också lunchen givetvis. Nu väntar nog en kaffetår på mig strax, bara jag får tummen ur och laddar bryggaren så......
Ugnen behövde en akut sanering, vilket jag har fuskat över och bilen som hade en rendez-vous med en stor lind i Västerås, var totalt nerkladdad. Den är diskmedelsprutad och renspolad nu och vi får hoppas att det försvann, för något skrubbande och polering fixar inte Inga.
Dags att fylla på koppen, sätta sig ett tag i skuggan och lyssna på allt fågelkvitter tror jag. (läs mås-skrän)
Det halvlånga gräset, väljer jag att inte se idag......
Fick sällskap av fru And till fikapaus nummer två, men hon stannade inte sålänge. Har väl smått på g.....
 
Såna här har jag fortfarande ett helt gäng kvar, sedan torghandeln i Västerås mmmm......
 
....och snart har jag mina kaffemuggar här (från Spanien), med luktärtsmotiv.
 
Man blir törstig när det är varmt, bra där att du har vattenbar....
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0