Trist resultat och loppis igen......

Ja det gick ju inte så lysande resultatmässigt för "mina" engelsmän i deras premiärmatch på fotbolls-VM. Men jag tyckte ändå att de spelade riktigt bra stundtals, men sen var det väl också dubbelt störande, att det var just Italien som de fick stryk emot. Ingen fan av italiensk fotboll som ni säkert förstått, men det ska ändå sägas i rättvisans namn, att igår var det inte så mycket "lipsillande" och filmningar.
VM går vidare och det är fler matcher kvar att revangera sig med, så bara att hoppas på nästa.
Sent blev det ju också, då matchen inte startade förrän vid midnatt och solen hann nästan gå upp innan jag kom ner, i sängen. Inte till närmelsevis lika många sovtimmar som igår blev det, innan det var dags att kliva ur bingen igen. Denna gång för att närvara vid söndagsloppisen på lagret i lanthandeln.
Idag var det lite mer folk i omlopp och dessutom tog vi (två stycken) en tur med min bil och satte upp skyltar runtom i närområdet. Campingen, badet, sommarstugeföreningarna och sådana ställen fick sig ett meddelande på sina anslagstavlor.
Vi får se om det ökar på tillströmningen framöver. Thaimat-rester till söndagsmiddag fick duga och sen var det dags för kvalhandboll. Sveriges herrar har nu kvalificerat sig till VM i Qatar i januari, något att se fram emot sen, mitt i mörka smällkalla vintern.
....och nu är det dags för flera fotbollsmatcher strax, inga favo-lag idag, men går ju att fördriva tiden med ändå. 
 
Gårdagskvällens solnedgång....
 
....följdes efter några timmar av soluppgången.....
 
....ljusare och ljusare blev det innan jag hittade sängen.
 
Och på detta tar vi några arkivbilder från makens Stockholmsvistelse:"Barnvakt mitt i flyttröran"
 
.... men tjena morfar, är du här?!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0