Aktiviteter i affären.....

Första delen av dagen var alltså vigd åt "loppis på lagret i lanthandeln". Detta som en del av två-årsfirandet. För övrigt var det lotterier, tårta, kaffe och saft. Utanför bjöd bensinbolaget på alldeles utsökt god varmkorv.
Visst var tårtan väldigt god också, men riktigt kokt varmkorv är det svårt att slå, enligt min personliga åsikt.
Därute på lagret stod vi och tjatade med varandra och alla kunder som tog en avstickare från matvaru-inköpen.
Vi handlade även av varandra, eller idkade bytesaffär.
Jag bytte bort en el-visp mot en väl tilltagen necessär i fint skick. Det är dock ganska jobbigt att stå i fyra timmar, allrahelst om man startar med redan ond rygg.
Därför ska jag nu sätta mig i fåtöljen och mobilisera ork (med hjälp av Premier League-match) för ytterligare en vända imorron. Samma tider gäller även då 10-14 för loppis-inslaget, men affären är öppen till 15.00.
Blev allt av med några prylar iallafall och så får vi se hur det går under morgondagen....
 
Det glada handlarparet......
 
Bensinbolagets "korvbord", efter avslutad "bjudning".....
 
Det mesta finns kvar..... så välkomna imorron. Obs! har fyra "kollegor" också, som har mycket prylar....  
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0