Från en snuvig horisont......

Idag fick jag lov att "kasta in handduken" och ringa mig sjuk till skolan. Dels för att jag vill behålla mina baciller alldeles själv (not), men också av den enkla anledningen att jag inte orkade ta mig nånstans.
Snorigt som attan och ett evigt "slitande på" stickfåtöljen, är vad som föriggått idag. Förutom en rejäl sovmorron efter telefonsamtalet med sjukanmälan.
Känns lite bättre när jag pillat i mig några alvedon, vilket är fallet nu. Har också begåvats med hosta, vilket jag innerligen hoppas inte tilltar....
Till och med honungsvatten har idag stått på repertoaren. Trots att honungen "är odlad" här i Fagersanna, smakar den som vanligt i min mun, not that great.
Ska hålla mig hemmavid imorron också och håller tummarna att det ska räcka, för den här gången. Brukar ju inte vara förkyld, men nu är det två gånger sen i mitten av februari, ingen bra trend alls.
Visst har jag fint väder att titta på, tröja att sticka och änder att mata, men känns iallafall aningen för torftigt..........
 
Dagens höjdpunkter: Frukost.......
 
.....och fåglar i det vackra vädret.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0