Bogsering.......

Tydligen är det inte så smart att lämna in bilen på service, för då fortsätter det.....
Imorse såsnart jag tagit mig ut på riksvägen, för sedvanlig färd till skolan sade bilen nej tack. Försökte växla och få fart på "det lilla livet", men se han ville inte alls vara med på detta. Motorn varvade bara medan farten avtog mer och mer uppför backen. Kom iallafall upp på krönet och kunde sedan rulla nerför till en parkeringsficka, där mobilen snabbt blev nyttjad till att ringa efter maken och sedan informera skolan om tillbudet.
Maken kom omgående körande med en bogserlina, sen var det vidare färd in till Tibro och där står nu fordonet vid verkstaden. Skulle egentligen ha åkt dit idag iallafall för att få ordning på tanklocksfjädern, men det blev alltså betydligt mer och akutare än så.
Visade sig att det var kopplingen som gett upp, reservdelar fanns inte i Sverige och det kostar......en hel månads aktivitetsersättning. Får slita på SAAB:en sålänge, kan inte påstå att jag känner för att göra vågen.
Dock ingen idé att älta detta, bara ta ett stort bett i ett mycket surt äpple, tugga i sig och svälja fort. 
En sittning med akupunkturnålar är också avklarad och inte blev väl det heller något tillskott i plånboken, men om det nu funkar så......
Naturläkaren hävdade också att det nog ska rätta sig till fullt ut nu, för någon mer behandling tyckte han inte vi behövde boka in, för det såg lovande ut. Bara att vänta och se alltså, sen var det nog bra att ta upp träningen på gymet i nästa vecka, svarade han då jag frågade om saken. Inga mer ursäkter kvar nu.....
Några småprylar hittade jag på second hand och maken hade mejat allt gräs i slänten när jag kom hem. Då kan han väl " få låna" sin bil och åka på fotboll ikväll då kanske....
Till sist är det beklämmande att folk är så lättlurade. Jag "väljer" att tro det, som förklaring till att så många Tibrobor (och övriga i Sverige) nu litar på sverigedemokraterna som "quick fix" till alla samhällsproblem. För jag vill inte tro att de är så korkade.......
Det finns inga genvägar och ingenting, någonsin blir bättre av att vi strider inbördes, ställer grupp mot grupp och värderar/graderar våra medmänniskor.
Enda sättet att lösa problem är och förblir att samarbeta och hjälpas åt, istället för att söndra och misstänkliggöra allt och alla.
Det är inte så enkelt att vi bara kan peka ut en syndabock och sen är det klart.......Fatta!!
Mister Nice Guy, (fix it all) finns inte. "
Jag skäms å dessa mina medmänniskors vägnar, då de uppenbarligen inte har vett att göra det själva.
 
Igår hade herr And en kompis på besök och de var vänner hela tiden.....
 
...låg bara där och tittade på solnedgången.
 
Idag var det denna utsikt jag fick titta på, från bil nummer två "i tåget".
 
Hemma blev det fint i slänten, förutom den anskrämliga blomlådan/tänkta andhuset (förstår varför dom inte nappar....)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0