Det kom ett brev......

idag med posten, att jag blivit "utsedd att byta handläggare" på Arbetsförmedlingen....igen. Nja så var det väl inte formulerat, utan bara kort och gott "från och med nu har du en ny handläggare, hör av dig till honom om du har några funderingar" That's it! 
Nu kan ju han vara bra också, men min erfarenhet säger att det sällan har varit två bra i följd  och det känns ganska frustrerande, då det har fungerat mycket bra med den senaste tjejen. Nu är ju jag sådan, att ett mail redan är ivägsänt för att få, först förklaring till förändringen och sedan snarast ett personligt möte med den nye.
Innan denna "surprise" har det dock varit full rulle, både i skolan och därefter en tur till mor på "hemmet" i Hjo.
Hon fick två foton på släktens tillskott Ia och det var hon nöjd över, men sen var hon mest orolig över att hon skulle missa maten då de inte hämtat ut henne till köket.
"Jag kan ju köra ut dig", sa jag och det var en bra idé tyckte hon, men väl därute hade inte ens maten anlänt till köket, så det fanns ingen anledning till oro. Men då det enda positiva i tillvaron (enligt henne) är just maten, kanske man lätt blir fixerad vid denna.
Själv fortsatte jag sen till Hem&Hobby för lite småinköp och Netto fick även dom ett besök av mig för de hade väldigt billiga magnolior och clematis till försäljning och då har man ju råd att testa om sådana trivs i Fagersanna.
Sen kom det fram imorse, att det är studiedag i skolan imorron (hoppsan!), så då blir det alltså sovmorron.
Och så ska jag förbereda och baka kaka till torsdagen att bjuda på som överraskning, då det eventuellt kan vara sista dagen med nuvarande gruppkonstellation av elever.
Planeringsmötet skulle hållas idag och sen får vi alltså se hur det blir.......
Maken hade fått order om kökstjänst och att spara matlåda till min hemkomst, vilket var utfört. Men han tyckte på alldeles egen hand, att han kryddat för dåligt på pyttipannan och visst fick han medhåll om detta.
Men å andra sidan vet jag ju vart jag har kryddburkarna och vilka jag ska ta till för smaksättning. Nu har även han fått lite goda råd i frågan.... till nästa gång.
 
Gårdagens brokiga gästskara till kvällsmaten.....
 
I Fågelvikskafeterian idag underhöll "Berra och gänget" vid frukostrasten, med storpublik på plats.
 
Trafikröra vid den framtida Hem&Hobby-rondellen i Hjo
 
Äppelträden ligger lite före i Hjo jämfört med Fagersanna.
 
Sverigeidyll på Spännefallavägen.....
 
...och lite till.
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0