Spanien nästa.......

.....ja inte för mig, men för kompisen som skickade ett sms på morgonen för att höra om jag hade tid att äta lunch med henne innan hon påbörjade resan, för en ny jobbperiod. Som tur var hade jag tid, för det är alltid trevligt att tjata lite.
Så efter dagens skol-sejour strålade vi samman på restaurang China och åt (en som alltid där) god buffé.
Det blev en massa prat också såklart, vi uppdaterade varandra på "senaste nytt" i våra liv: jobbfronten, barnbarn, symötes-möte? och hälsningar från gemensamma bekanta.
Nu var det ju inte bara jag som skulle ha lunch idag, så för att ge Inga helledigt blev det hämtmat med hem till maken. Han åt med god aptit upp hela portionen (inklusive riset) och sa dessutom att det smakade bra. Detta ska ses som mycket glädjande, att han har anammat kinamat på äldre da'r, för det kan jag äta vilken dag i veckan som helst. Förr i tiden var det inte ens ett alternativ att föreslå, då vi var på resa.
Här hemma var det sen bara att ta sig i kragen och få ner lite frön i jorden, så nu har jag sått lite grönsaker och blommor här och var i trädgården. Ska imorron komplettera lite på torget efter den sorgliga hädanfärden för hortensiorna och tomaterna. Vi får se om jag hittar nå't "tåligare", att fylla tomrummen med.
Sorry to say, så gick det ju inte Liverpools väg igår, utan Manchester City klarade favoritskapet och vann matchen mot Aston Villa. Nu är det bara en omgång kvar (på söndag) och ett större mirakel måste inträffa om ligasegern ska hamna i Liverpool detta år.......
Hålla tummarna får vi fans iallafall göra och njuta av den sista matchen för säsongen. Men nästa spel-år har jag bestämt, att jag ska åka över och se en av Liverpools hemmamatcher på plats, så det så....... 
Ikväll väntar andra semifinalen av Eurovision Song Contest och imorron börjar hockey-VM (inte riktigt rätt årstid för hockey nu, tycker jag).
Imorron kväll ska vi till Inredia, på "aw" (premiär för maken & mig) och lyssna på "Happy Feet", samt äta lite buffé. Får inte glömma att spela in Let's dance...... (hahaha) 
 
Från gårdagens regn till frösådd......
 
....och eftermiddagens fikakompis förevigad på bild.
 
Så avslutningsvis en dagsfärsk bild av Ia på utflykt med mamma, i Stockholm . (foto Elin) 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0