Ibland......

....händer det inte så mycket. Det kan väl vara på både gott och ont egentligen, men då och då blir man lite less på "lunken". Visserligen är det fredag idag, men ibland hjälper inte ens det.....
En släng av huvudvärk kanske också gör sitt, för den inte så höga sinnesstämningen och vädret därtill, ligger inte heller på plussidan.
Rester från igår (fläskstek) "räddade" hushållets invånare från "svält" och strax därefter gav jag mig på att baka  födelsedagspresent, då vi ska uppvakta (lite i förskott) imorron.
Maken har dragit på bowlingkväll med Fagersanna IF och jag ska serva tvättmaskinen en gång till innan det blir helgfirande med Idol.
....och så måste jag ju smaka av baket, så att det duger att ge bort förstås. 
Sen tittade kompisen förbi alldeles nyss och "lånade" havregryn, för hon var så sugen på gröt
....eller va' hon bara skickebud kanske....
 
Sjunde november säger almanackan, så pelargonerna ute lever på övertid.......
 
...men båda två blommar och är hälsosamt gröna.
 
Snön som kom igår är det dock bara en bråkdel kvar av.....
 
Diskmaskinen går också bra att bada i, men var är Ia nu då?
 
Födelsedagspresent, check!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0