Lunka på.......

...i samma hjulspår igen då, för idag var det dags att gå till skolan igen efter lovet. I grund och botten har jag inget emot att delta och vara behjälplig i svenskundervisningen, men formen jag är "ditsatt" på, börjar kännas tärande.
Det är något slags "ingenmansland" där man får assistera i språkundervisningen på alla möjliga sätt, men man är ändå inte med. Lite av det duger att ta i bruk och räkna med sålänge det är gratis, men betraktas inte som någon seriös resurs.
Söker man ordinarie elevassistenttjänster som annonseras ut, bemöts man med total tystnad och får inte ens besked att de är tillsatta, än mindre är ledningen intresserad av att ta reda på vilken kapacitet eller kunskap som finns hos individen ifråga. Bör hållas på arms längd, för säkerhets skull.........
Inte lätt att förklara eller beskriva situationen, utan måste upplevas. Men det önskar jag åt ingen.
Nu ska dock tilläggas att de lärare jag samarbetar med/assisterar behandlar mig väl och med respekt. Jag har förmånen att få göra många skilda uppgifter i undervisningen. Men ändå........
Idag har vi haft "Prata bara svenska" i mindre grupp och en del tar för sig, medan andra "gömmer sig" och föredrar att endast lyssna. Det är en utmaning att få med alla i samtalet, men så småningom så.......
Efter skolan lite proviantering, sen åkte jag vägen om Hörnebo för en fika och har först nu i skymningen, återvänt till hemmet. Undrar om jag orkar röja lite till bland alla prylar, (tveksamt) men ägnade stor del av gårdagen åt detta.
Helst i förrgår, hade jag behövt börja. Sånt jobb blir väl aldrig färdigt förresten, utan får betraktas som en "never ending story". Får se när jag orkar börja på nästa kapitel......
 
Maken har avslutat "friseringen" av apeln och startade idag renoveringen av gäststugan, med att mäta mängden spånplatta som behöver inhandlas.
 
....och jag "bunkrar upp" supporterbläckisar inför Julmarknaden den första advent, på torget i Tibro.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0