Oväntad visit.....

....för far (och hans hustru) blev det på kvällskvisten igår, då äldsta dottern med sambo dök upp för att fira farsdagen.
Han fick ett fyrpack med olika glöggsorter och en triss-lott.
Om det är storkovan på triss-lotten vet vi inte än, den får väl stå till sig ett tag kanske.....
Annars innehåller denna glada? måndag gratisarbetet på skolan, obligatorisk "titt-in" på AF, gymbesök och lämna in symötets lotto för en ny tioveckors-omgång (med klen utdelning?).
Allting på agendan nu utfört förutom lotto-inlämningen, då jag glömt kupongen hemma. Det får bli gjort imorron istället.
Regnar gör det igen och mörkret faller, trots att klockan knappt har passerat fyra. Alldeles vanlig novemberdag med andra ord. Kanske ska satsa på en power-nap eftersom det känns lite segt i ögonlocken efter aktiviteten på gymet och den sköna duschen.  
Kom dock in i andra andningen och tog mig igenom alla 35 sidorna med kurser på högskolan i ämnet pedagogik.
Pratade med handläggaren på AF om att jag läst om en eventuell öppning (i politiska dokument angående framtida satsningar) för att kunna läsa kortare utbildningar i fas 3. Ska bara hitta något att föreslå nu........ (som hon får gå vidare med i sina kanaler...)
Har även hittat några jobb att söka, men det får bli morrondagens eftermiddagsnöje för nu är det redan kväll.
Man har inte roligare än man gör sig heter det ju, men jag vet inte om dagen kan kategoriseras som någon större "rolighet" precis?
Hursomhelst är den snart till ända och "hattisarna" väntar på mig......
 
Fars present....och inga miljoner fanns på triss-lotten, ingenting bidde det.....men tanken var god.
 
Färdiga "hattisar" från igår......
 
De oväntade gästerna fick kaffe och bullar.
 
Stolarna visade sig vara lite ostadiga och se på f.....n, reparation per omgående. 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0