Tiden står inte still precis.....

Idag kändes det som om att jag precis anlänt till skolan, då det var dags att åka därifrån och ta helg. Tog en omväg till Hörnebo, fick lite kaffe och en pepparkaka, så nu är det risk att jag blir snäll också....
Sonen hade via sms rekvirerat "privattaxi" till vårdcenrtralen, då han fortfarande känner sig väldigt risig i sin halsfluss trots att han ätit penicillin i fem dagar.
Dock mådde han något bättre då jag anlände för transporten, så det kändes inte längre totalt omöjligt att ta sin egen bil. Nåväl "taxin" framkörd och sonen förflyttad till doktorn.
Under tiden han var där hann jag att handla lite och gå ett varv på torget, där de för övrigt höll på att plocka ihop.
Nästa anhalt apoteket, för "biverkningsmedicin" (han hade åkt på svamp också av antibiotikan) men proverna var visst bättre iallafall. Läkarintyg till arbetsplatsen nästa mål och sen hemtransport av först honom, därefter mig själv.
Är ganska mör, men måste packa lite inför Göteborgsresan imorron och ta hand om tvättmaskinen strax.
Middagen är dock överstökad och sen tar jag "en raklång" för att orka med TV-kvällen (hahaha).
Kanske kan bli en powernap på en hel timma om jag är disciplinerad.
Väldigt mycket vardag, kanske lite fööör mycket vardag......."for my liking".....men som fransosen säger: "C'est la vie".
 
Ingas meny idag: Schnitzel med tillbehör.
 
Ah, vi tar en Ia ur arkivet också, som uppmuntran......
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0