Ansiktslyftning......

....ja precis så beskrev han ingreppet, som jag har gjort idag. Nu kommer inte just denna "lyftning" att synas för omvärlden utan är väl dold för alla, även mig. Den gick av stapeln med en pistol som sköt gummiringar av miniformat på plats. Ledtråd: "där solen inte skiner" och än sålänge har det inte medfört några komplikationer.
Det är tur att dom finns, dom som "tar sig an" sådant skitgöra.......
Och precis som vanligt fick jag vara studieobjekt för nästa generations "samariter" också. Härligt!
Innan jag roade mig så kungligt var det åter dags att åka in till Arbetsförmedlingen och säga: Hej här är jag.......
Men den nya handläggaren är trevlig, så jag kan väl hälsa på henne en gång i månaden då, även om det blir väldigt korta visiter.
Blåser gör det också rätt bra och jag passade på att uppdatera husapoteket med åksjukepiller, inför båtresan om en vecka. Men hoppas innerligt att det har blåst färdigt tills dess.
Nu ska jag öppna postorderpaketet som också blev hämtat, för att se om alla "bra-ha-saker" jag gick på i orderkatalogen, verkligen håller måttet.
Maken har passat på att prova vår nya äppelskalar-leksak, medan jag var på vift och den verkar funka hyfsat.
Kanske ska ta lite kaffe förresten, hög tid......
 
Hösten är här och fortfarande syns en gul post-långtradare på riksvägen.....
 
......höstfärger även vid Ransbergs skola.
 
Nya "leksaken" från JULA, inköpt på hemvägen igår.
 
Äppeltjuv, tagen på "bar gärning"......
 
....funderar han på ytterligare byte kanske.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0