Nä, det gick inte.....

....igår heller att hitta sängen före midnatt. Vilket naturligtvis får följder i form av en trött tant. Kaffe kanske hjälper till en del för att "hålla sig på banan", men inte på långa vägar fullt ut.
Idag fick jag mig berättat hur skolan i Somalia funkar: Svarar man fel eller inte kan svaret, får man några piskrapp av läraren, många gånger så hårt att det blöder. Berättaren var mycket nöjd med att sådant är förbjudet i Sverige och går in med "liv och lust" för studierna.
I slutet av varje dag får vi också en portion av "Fåret Shaun", vilket jag inte tidigare var bekant med.
Sen var det ju det där med disciplinen, när vi ändå är inne på området. Det får mig osökt att tänka på gymet och den låga, sporadiska frekvens jag har tillåtit mig att hemfalla åt.
Så idag hade jag inga mer ursäkter att ta till, utan fick lomma iväg dit direkt efter skoldagen. Nu är jag igång igen alltså och kan förhoppningsvis hålla mig i skinnet framöver......
Inte gjorde de gymnastiska övningarna mig mindre trött fysiskt, men en hyfsad tillfredsställelse mentalt infann sig iallafall.
Nu ska jag nog "luta huvudet" ett tag så jag orkar med både bönder och Liverpool ikväll.
 
Inte oxfilé, men ganska ok ändå: Citronbitare och hemlagat mos.
 
Efterrätt: Túrron (spanskt chokladgodis) till kaffet
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0