Tillbaka till verkligheten.....

......där det känns tungt att behöva kliva ur sängen då väckningen ljuder, eftersom det alltid är som förgjort att hitta sängen före midnatt. Självförvållat visserligen, men icke desto mindre fakta.
Skola utan ordinarie läraren idag, bara "hjälplärare" och jag, men dagen förflöt lugnt och lite blev det väl ändå gjort i studiehänseende, för eleverna är faktiskt ganska flitiga med att jobba.
Eftersom det också är tisdag har jag tänkt mig att ta en tur till second hand, för det är långt över en vecka sen sist. Åkte dock hem först för att fixa mat och sätta tvättmaskinen i arbete, då affären inte slår upp portarna förrän tre.
Idag ska det stekas fläsk och göras löksås, jo för det är ju tisdag och på alla "bättre" matställen serveras just detta på tisdagar. Inrättad i "ledet" och följer traditionen alltså, men det var väl mer av en slump eftersom det låg ett paket fläsk i kylen och hojtade om åtgärd.
Mätt och belåten ska nu mera nytta göras: Skifta smutstvätt i maskinen, åka till återvinningen och sedan som "belöning" besöka andra-hands-affären.
Solen tittar fram på en snabbis, innan den slår sig till ro för dagen. "Känns underbart, men kort." 
Vilket det blev, då det nu åter är hel-mulet.
Inga större fynd idag, bara lite krafs och nu är maskin nummer två färdig för "hängning". Tar den innan jag smakar på makens nybryggda kaffe.......
 
Kaffe är alltid gott.......
 
....speciellt en grå och trist eftermiddag. Solen kika bara fram och vände......
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0