Trött, trist torsdag.......

Även fast jag "försov" igår eftermiddag i ungefär två timmar, så var jag inte så särdeles pigg imorse iallafall. Antar att jag ligger efter med ännu fler timmar på sömnfronten alltså.....
Typiskt trist höstväder är det, med en hel del blåst också. Inte händer det mycket heller. Gjorde klart två stycken "supporter" bläckisar igår kväll och ska göra två likadana till, för det har jag en beställning på.
Efter skolan idag träffade jag maken på byn, för en gemensam lunch hos Kina-restaurangen. Nu är vi väldigt mätta, kanske lite i överkant till och med, så där lagom däst och sömning ovanpå min grundtrötthet.
Fick iallafall iväg räkningarna för den här gången, innan jag somnade framför skärmen, alltid något.
En ansenlig hög med ren tvätt som längtar in i skåpen, finns också att ägna sig åt. Den står i köket så man nästan snubblar över den, så ganska svår att missa.
Påbörjade även en "julklappsgömme-inventering" igår och nu är det bara att slå in paket, samt komplettera med det som fattas framöver. Nästan koll på läget alltså........
Imorron väntar friluftsdag med promenad i skolan, fick jag sådär hux flux reda på av en slump, precis då jag var påväg hem. En aning sovmorron följer med detta och sånt kan ju aldrig vara fel. Sen är det helg igen och därefter en veckas skollov, då kommer bröderna Bus och lillasyster på visit..... 
Hög tid att göra mormorsbiffar alltså!
 
Inte så inbjudande att gå ut precis........
 
....ägnar mig nog åt att göra fler såna här istället.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0