Bed & breakfast.....

....är nu iordningställt inför morrondagens tre gäster som ska bo i två nätter. Änderna har varit med och inspekterat, så jag tror att det blev godkänt. De verkade vilja "hjälpa till" med att bädda sängar, eller kanske var det något helt annat de hade i kikaren? Hursomhelst så fick jag stänga om mig, annars hade de säkert "provhoppat" bäddningen.
Tror att allting är på plats, annars får de väl "hojta".
Maken är på hörselinformation, inför framtida förstärkningar på den fronten.
Vädret är helt perfekt och jag ska strax gästa min altan tillsammans med nå't svalkande. Skolan idag innehöll "läxförhör" i form av en enklare diktamen, som jag fick nöjet att genomföra.
Och som vanligt avslutades dagens lektioner med en kortfilm om fåret Shaun, vilket är väldigt uppskattat.
Om man går ut i trädgården behöver man inte vara ensam särskilt länge, för strax dyker det upp ett flygfä, så också nu i eftermiddag. Fröken And åt lite nedfallna plommon, men vaggade strax upp till mig där på altanen, i hopp om att få något annat godis (=gammalt bröd).
Då hon denna gång var alldeles ensam, gav jag med mig och slängde ut en brödkant. Alldeles nyss flög hon iväg, mätt och belåten får vi tro, tjattrade gjorde hon iallafall, som avsked.  
Och i ugnen befinner sig just nu en kålpudding.......
 
....igår hade skatorna "riks-ting" på verandaräcket, det var ett förfärligt liv.
 
Utanför skolan, (bredvid min) stod denna bil parkerad idag. Reportage på gång??
 
Klart för gäster.......
 
.......och vädret är ljuvligt, precis lagom.
                                             
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0