Flyttat hem igen......

.... efter mer än 25 timmar på jobbet i sträck. Men det var aldrig långtråkigt, trots det gediget tilltagna arbetspasset. Igår eftermiddag var jag dock väldans sömning och tog faktiskt ut lite rast, som jag tillbringade i horisontalläge på tjänstesängen för en powernap. Det hjälpte att bara "tuppa av" en halvtimma, för jag kände mig genast piggare efter detta.
En hel del att göra och bara två vikarier i tjänst, den ena (jag) med något mera erfarenhet på just denna arbetsplats, men det gick ändå bra. Till och med veckans husmöte fixade vi utan missöden.
Idag var sedan all ordinarie personal på "teambuilding" (typ) och då kom en annan vikarie för att hålla mig sällskap.
Hon är dock väl så uppdaterad, så vi var allt ett bra fungerande team, resten av dagen.
Lite proviant köpte jag på hemväg och där var maken ute och plockade äpplen nu igen. Han skulle göra "ett sista kok av äppelmos", men sen var alla byttor att frysa in i slut, sa han.
Själv har jag kollat läget på alla sociala medier, har bara dumburken kvar nu. Till den ska jag virka klart en beställd Hammarby-bläckfisk, att sända till huvudstaden. Imorron bär det iväg ända till Torbjörntorp för reseplanering.
Det är tänkt att vi ska dra till Polen några stycken och hälsa på en tillfällig "lyxhustru"......
Hoppas vi får till det och kommer iväg snarast.......
Javisst ja, måste ju be om lov också, hos "överheten" ........."Tänkte inte på dä'...."  i hastigheten.
Men var sak har sin tid, först planerar vi.....
 
Gott om material till mera mos finns det fortfarande......
 
Frukost framdukad ( i alldeles för tidig timma......) tyckte jag och några till.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0