Garn och utflykt runt sjön.........

Framåt sena eftermiddagen åkte jag till en garnaffär på andra sidan sjön. Sånnas Mohair som har öppet sin butik på torsdagskvällar. Jag har länge tänkt att åka dit och nu äntligen blev det av. (De har även en webb-butik.)
Många läckra färger i garnet Carolina hade dom, vilket jag redan visste, då jag handlat av dom på torget för något år sedan.
Två kassar fulla med vackert garn att sticka många roliga saker av framöver, blev det.......
Efter inköpet och en pratstund med affärsinnehavaren, beslutade jag mig för att ta varvet fullt ut, runt sjön. Med kameran inom räckhåll fortsatte jag mot Söroset och de branta backarna. Strax innan dessa stod det plötsligt två rådjur alldeles bredvid vägen, på ett fält. Stanna, upp med kameran, veva ner rutan och så drog de naturligtvis iväg in i skogen, utan att de först fastnat på bild. Dock hittade jag några andra vackra vyer i kvällssolen istället att fota.
Har nu återgått till att sticka igen och har precis startat en ny halsduk.......
Detta till en Sandra Bullock-film "Hope floats", som faktiskt är bra.
....och som sagt imorron är det jobb som gäller igen, "so see you Saturday......"
 
Uppförsbacken startar.....
 
....och i kvällsljuset hittade jag lite kor i en hage "på toppen av backen".
 
Nu bär det snart nerför igen, mot hemmet, genom Spethult.
 
Många härliga röda äpplen finns fortfarande på trädet här hemmavid.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0