Mycket folk i rörelse......

......var det i Tibro idag, eftersom det är de årliga möbeldagarna den här helgen. Jag startade dock på second hand och träffade där på en tjej från den första SFI-gruppen i skolan, (från februari) och hon presenterade mig för sin moster med kusiner, som just anlänt till Sverige. Hon pratar ganska bra svenska, var snart klar med SFI och skulle börja på komvux.
Jag gjorde en resa ut till Armaturhantverk, men hittade inget användbart utan efter att ha tankat tittade jag in på Vävstuga Skytteln, för att sedan handla mat, kolla in Offect och slutligen Hemkompaniet. Det sista för att köpa plastburkar (till maken) så han kan fortsätta koka äppelmos....
Middag var bara att värma, då Inga gjorde storkok i torsdags och det såg lovande ut för Liverpool i derbyt mot Everton, ända fram till sista minuten. Det är då själva attans att de inte kan hålla i, men nu blev det oavgjort iallafall.
Två jobb hittade jag som det gick att skicka ansökan till, men mycket tveksamt om det blir nå't napp ändå.
Sen har jag bokat Polen-resa för tre "tappra tanter", att påbörjas den 14 oktober för påhälsning hos en fjärde.....
Det blir bara till lördag samma vecka och då får jag genast fortsätta till nästa tantgäng, utan att passera hemmet.
Så kan det gå om man inte riktigt kollar sina åtaganden.....
Blir nog bra det också, även om jag nödsagas komma lite senare till möte nummer två.
Kanske ska ge mig på lönebeskedet och kolla det också, när jag nu ändå är igång med "administrationen".
 
Både lördag och söndag....
 
....och Offecct hade rullat ut röda mattan för alla celebra gäster.
 
Fina dekorationer finns vid infarten till Tibro.
 
Det var längesen det var sån ruljans runt f.d. Sparhuset.....
 
Även vävstugan var öppen och jag passade på att anteckna mig för några lotter, då jag tittade in.
 
För övrigt är det höstfärger som gäller......
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0