Oboy, vilket vackert väder......

....den sången av Peps Persson, har ungdomarna på boendet fått översätta texten på i skolan. Nu går dom omkring och sjunger på den lite då och då. Sen finns det en naturlig anknytning dessutom, de gillar att dricka O'boy.
Dags för en ny översättnings-utmaning kanske......
Idag stämmer den texten för övrigt väldigt bra. Det är precis lagom varmt, soligt och nästan helt vindstilla ute.
Vad har då jag ägnat mig åt som rekreation innan nästa "jobb-anhopning"? 
Altandörren på vid gavel, några vändor till äppelträdet på framsidan och sen skalat en stor gryta till med äpplen, som nu också den har blivit färdigt mos att frysa.
Maken har tröttat ut sig i slänten, tillsammans med nya "leksaken". Mycket sly ääääär det, säger han.
Inga serverade plommon-roulader till lunch och nu återstår en sittning på altanen med kaffekoppen. Hade planer på att dra iväg på lite loppis som är öppet idag, men avstår nog tror jag. Bättre att njuta av solen en stund.
Måste också komma ihåg att beställa tid för båda bilarna på besiktningen i Tibro. Så vi inte får körförbud.....
Annars är jag inne i en "bläckfiskperiod", "sittdonet" vid teven har tillfälligt bytt namn till virk-fåtöljen.
Och nu undrar jag bara till sist: Är det läge att hoppas på lotto-dragningen ikväll kanske?
 
Ännu en gryta klar........
 
Följ bara "ledtråden"........
 
.......för att återfinna maken.
 
Ingas lunchmeny idag.......
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0