Freeeeeedag.......

......och jag är ledig. Är en aning mör i kroppen efter timmarna med loppisförberedelserna, men det är bara att ta nya tag nu och fixa till det där sista....."stylingen" ni vet, så det blir riktigt sälj-vänligt exponerat.
Ja jag ska göra mitt bästa, men viktigare är väl att bestämma vad jag vill ha för sakerna och sätta prislapp på.
Själv föredrar jag att kunna se vad det kostar utan att behöva fråga, så ska arbeta efter principen: "På sig själv känner man andra" och försöka "lappa" det mesta. 
Hade alldeles nyss and-krig utanför fönstret. Tydligen har ett av and-paren bestämt att det är deras "restaurang" och bara deras, men ytterligare ett par försökte "att beställa bord på etablisemanget" men redan bänkade gäster ansåg att det var fullt, herr And tog saken i egna händer och agerade "utkastare". Han flygledsagade det andra paret några varv runt tomten och sen iväg härifrån, alltmedan fru And fick dinera ensam.
Nu har han återvänt och får "äta resterna" som tack för utfört arbete.
Sen har dom nu tillbringat hela dagen i vår trädgård. Ibland går dom ner och lägger sig i mitt köksland en stund, för att sen återigen komma och kolla om det har blivit något nytt på menyn. 
Efter lunchen flyttades så den sista hyllan in till mitt datarum och maken hittade i samma veva (när han tömde den på prylar) fler bidrag till loppisen. Dessa är numera också påplats och jag tror att det blev rätt hyfsat ändå, sen jag kollat över och förändrat lite i "displayen". Idag var det ännu fler bord fullastade och imorron kör vi........
Nu är det bara relax som gäller och lite glo på TV kvar på dagens agenda, skönt.
....och samtidigt i Stockholm...... fyller Ia 1 år!
 
Dagens frukost!
 
Dom äter därnere, vad tycker du "gumman", ska vi dra ner och ta för oss vi med?
 
.... i lugn och ro, (intet ont anande) lät det andra paret sig väl smaka, där nedanför.
 
Efter både måltid och "krig" kan man bli trött...... och se därborta börjar rabarberna titta upp!
 
Nu fylls det på ska jag säga.......
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: ɑ n n i k ɑ

Gott!

2015-04-17 @ 18:58:53
URL: http://blogofphoto.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0