Göteborg....here we come!

Startade dagen med lite "pappersexercis" via datorn. Delvis kunde jag slutföra ärendet. Men min del av blankettinlämningen får göras påplats i Skövde under morgondagen, då jag hade en buss att passa. Skulle möta syster med assistent i Skövde, för en "heldag" i Götet.
Och vad hade vi för oss då? Shoppade såklart, eftersom vädret inte tillät så särskilt mycket mer. Jo fika och äta fungerade förstås också utmärkt, samt att åka en rundtur med spårvagn i stan.
Lite (hmmm) nya kläder blev det för min del och även syster tittade på och handlade (under protest) några tröjor. Hon var helt klart mycket mer intresserad av vad Bokhandeln kunde erbjuda.
Grekisk mat till lunch, blev det och en aning våta var vi då vi "trillade ner" i restaurangkällaren. Mycket mat, gott var det och trevligt bemötande fick vi. Kanske delvis för att vi var i stort sett deras enda gäster just då.
Mera affärer ville väldigt gärna bekanta sig med oss och vi hade inte hjärta att neka dom. 
Så småningom drog sig klockan mot sju och dags för återresa med tåget. Först grundade vi dock med en "Burger King-hamburgare", så vi skulle stå oss hela vägen hem.
Hem kom jag iallafall och regnet i Göteborg, passade på att åka med.........
 
Då var vi framme......
 
Vi hade tänkt att fika på Bräutigams, men det var bara skylten kvar av kondiset.
 
Grekisk lasagne med tsatsiki, inte dumt till lunch.
 
Efter en rundtur med spårvagn, var vi tillbaka för.......
 
....en liten eftermiddagsfika.
 
Åter mot tåget......
 
...och där kopplade vi av en stund....
 
....medan de välkända byggnaderna "passerade förbi" utanför tågfönstret....
 
....så ock, en och annan sjö.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0