Nyss hemkommen.....

.... efter en "utflykt" till arbetsgivarens huvudkontor i Borås. Nu har jag bekantat mig med bl. a. de "distans"-arbetskamrater, som tar hand om telefonsamtalen vi inte hinner svara på, då det blir kö i Tibro.
Trevliga allihop och nu vet jag ytterligare lite mer om jobbet. En "pusselbit" i taget, så ska det nog bli en färdig bild, så småningom.
Dock blir man ganska trött av dryga fyra timmar i bilen, ovanpå alla nya intryck att sortera.
Därför var jag tvungen att stanna till på hemvägen och kan Ni tänka att jag blev alldeles väldigt trött, precis vid skoshopen och klädesaffären i Kinnarp. Sen blev det ytterligare "en dip" då jag kom till Falköping och då gick det utmärkt att rasta hos Axel& Ebba.
Visst hade dom mycket kläder i dessa affärer, men bara en bråkdel fick åka till nytt hem i Fagersanna: Ett par skor, ett linne och ett halvdussin kalsonger av rätt sort till maken. Så nu får han "vårstäda" sin låda från alla trötta exemplar, när han kommer hem.
Dags att fixa matlådan för morgondagen och äta upp soppan som nyss "tutade" från micron.
Sen får vi se om det visas något sevärt på dumburken, medan tvättmaskinen jobbar klart........
 
Företagsflaggan vajade i vinden utanför entrén....
 
......och utsikt mot riksväg 40 bjöds det på.
 
Närmsta granne är Ellos.
 
Hämtmat från ett närbeläget matställe: grekiska biffar med tsatsiki stod på menyn till lunch.
 
Genväg via Hökerum, smal, krokig variant stora delar av sträckan.
 
Slutligen en skymt av Blidsberg........och nu är jag hemma!
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0