Stor loppis-premiär i lilla Fagersanna......

Idag vid tiosnåret slogs portarna upp för ett nytt utflyktsmål här i byn. Nu "hoppas vi på" trafikkaos varenda helg här framöver. Jo för så blev det beskrivet av byborna som kom in till oss "bordshyresgäster" i den stora luftiga loppislokalen. Det var närapå fullbokat med säljare och kommersen rullade på, under fyra timmar.
Imorron kör vi repris och hoppas på lika bra besöksfrekvens och kanske lite till ändå.
Gott och varierat fika erbjöds också: Klassisk kokt korv, mackor, kakor och bakelser till kaffe, te eller läskedryck fanns att välja på.
Till och med maken tog en promenad och kom på besök. Han fick vikariera, medan jag handlade lite fika. Och bara för han var så snäll och "jobbade" en stund, fick även han en korv till kaffet (det var jag generös nog att bjuda på).
Många bekanta, både nära och lite långväga fanns det att byta några ord med och tiden den bara flög iväg.
Maken informerade mig om att han "skulle dra iväg på fotboll", arbetsordern med att ha färdig middag då jag återvände hem, fick jag dra tillbaka eller rättare sagt:Var det ingen idé att ens lägga!
Hittade lite stuvad blomkål då jag kom tillbaka hem, som uppehåller livet medan Inga får lite tid på sig att hinna "strippa" frysen på några bitar lax för tillagning. Färdiga lagom tills maken återvänder.....till dukat bord.
Jaja, han ska få återgälda Ingas vänlighet redan imorron istället. Ska fråga vad hon är sugen på bara....
Ikväll blir det date med Mr. Selfridge igen och som sagt:
IMORRON ÄR DET LOPPIS IGEN................här i lilla Fagersanna.
 
Först tittar vi åt ena hållet.........
 
.......sen tittar vi åt det andra.
 
Och så blev det en glass till kaffet, som Inga hittade i frysen.....bara sådär!
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0