Höjdpunkten......

.....på tisdagar att inhandla tevetidningen, fick idag allvarlig konkurrens av att second hand återigen öppnat efter sommaruppehållet. Därtill kan tilläggas att det visst var stor sommarrea på Family House (klädaffär) med start idag också.
Många nöjen att välja på alltså, men det får bli en snabbis nu på lunchen för att kolla om kön är hanterbar i klädaffären och några få matinköp därtill i samband med "the most important", tevetidningen.
Skämt åsido, men det känns bättre att tänka på detta än eventuella fler utbrott av maginfluensa därhemma.
Hoppas att mellanbror har repat sig nu och att ingen annan övertar "stafettpinnen" på det området. 
Matlåda fick jag med mig till arbetet iallafall och det var inte Inga som lagat denna, utan dottern.
Smakar säkert bra bara micron har gjort sitt, väntar bara på "plinget"........
Hittade några fynd till alla andra men inte mig, jodå fann ett par halvlånga byxor att ha på semestern som kändes sköna, men inget annat passade som jag prova. Vare sig i smak eller form.
På second hand blev det bara "två premiärglas" för en samlad kostnad av tio kronor.
Nu har jag landat här hemma och sällar mig till alla andra som är trötta, dock ingen mer sjuk sålångt iallafall.
Kaffet puttrar i bryggaren, ska nog sno mig en kopp och gå ut i skuggan en stund, medan maten blir preparerad av nå'n annan än Inga, idag också.
Inte för att jag är speciellt hungrig...... men man kan ju bli!
 
För vi kan göra grimaser......allihop.
 
...och vattenmelon är söligt gott.
 
De stora flygplanena, är på utflykt idag.
 
Kom igen då.....ä' ni trötta eller?
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0