Det närmar sig.....

......lunchlåda. Snart så blir det köttbullar med lingon, kontorshunden har väntat länge på att jag ska gå till lunchrummet igen. Det har gått lång tid sedan frukost nu....tycker hon också.
Ska ta en snabbtur ner till centrum för att fixa två klappar till, i jakten på att bli helt färdig.
Idag har det varit lite rörigt. Inte någon övermäktig arbetsbörda, men vissa dagar samlar sig en del röriga ärenden.
Det är precis som om de har stämt träff utanför "dörren" och kliver över tröskeln samtidigt.
Dessutom var Slarvmaja sen med att krypa i säng igår kväll igen, vilket straffar sig......per omgående.
Nu är även julölen inhandlad, inga köer på Systemet idag inte. Ett par knästrumpor köpta i grannbutiken blev det också. Hade blivit fler om det inte varit sista paret. Min vanliga tur när man hittar något bra, att det troligen inte kommer in några fler sådana. Men ett par är bättre än inget par......
Då jag ändå var i krokarna och "sprang" blev det varsin räkmacka såhär till "lill-lördags afton" för mig och maken.
Paketering av inköpta klappar stundar vid hemkomsten. Ska vi äta räkmacka före eller efter inslagningen??
Vilka lyxproblem man funderar på..... 
Apropå att det närmar sig, så är det nästan bara en vecka kvar tills mormorsbiffarna går åt. Tiden passerar så fort att det snart är nästa fredag och bara två dagar kvar till denna fredagen. 
Nu är det slutspurten på arbetsdagen som gäller........
Hemma och med räkmacka i magen, ska jag övertala Inga att steka köttbullar av den sista färsen från igår. Kan vara bra att förarbeta lite julaftonsmat också. Får naturligtvis steka ytterligare en laddning, men då går det fortare nästa gång......
En hel del på dumburken ikväll, bönder och Sandhamn.....till fortsättning på " det hemliga projektet".
Får väl sätta "väckarklocka" också till kvällen, så jag kommer ihåg att krypa till kojs i tid.......
 
Min arbetskompis bredvid datorn.....
 
Passade på att "knäppa" några offentliga dekorationer på byn......
 
.....och här en till: Stenhögen vid nyanlagda gången mellan bokhandeln och klädaffären.
 
Bättre sent än aldrig.....första ljuset i advent idag. Räkmackorna försvann innan kameran hann med....
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0