Hemresa pågång....

.....strax för stockholmarna för denna gång, men de kommer om två veckor igen för att fira jul. Först ska vi dock äta lax och potatismos, men ugnen är inte helt samarbetsvillig så laxen är inte klar.
Potatismoset får alltså vänta, precis som vi......
Vaknade imorse till doften av stekt bacon och kaffe, inte fel att sätta sig till dukat bord och bara smälla i sig.
Kan bli lite tight ner till undanplockningen på loppisen, men det ordnar sig nog nu då jag dragit på maxtemperatur i ugnen.
Lillasyster hittade en liten burk i min hylla och sen fick alla en lektion i hur man kunde öppna och stänga locket på den. Sen har hon matat fru And som kom på enskilt besök. Vi stod inne och kastade ut brödbitar på den slippriga altanen, där fru And halkade runt och försåg sig.  
Bonusdotter/syster kom precis på besök och jag måste avvika, lika bra att vinka hejdå direkt..... 
Hann dock hem tills de skulle åka och kunde vinka av på riktigt. Inte nånting alls var det sålt från mitt bord på hela helgen. Folk varken hinner eller orkar tydligen åka på loppis, vid den här tiden på året.
Nästa helg ska vi besluta om vi ska fortsätta samarbetet, eller ta ett uppehåll båda två ett tag.
Nu blir det fåtöljhäng i hopp om att de visar Liverpools match.........
 
Fåse nu, vad sa mormor: Korkar, ljus och saltsten.......
 
Bada är kul.......bara man inte blir för blöt!
 
Kvällsmaten är serverad: Kalkonfilé, rostade grönsaker och currymajonnäs......
 
.....tack, men jag står över, prioriterar min skönhetssömn istället.
 
Frukosten framdukad.......bara till mig??
 
Ia tar lite för-frukost tillsammans med loket.
 
Ute var det väldigt "krispigt" idag.
 
Hårt engagerad syskonskara, spel, öppna/stänga och promotion för nå't udda lag.
 
"Skattjakt" på vinden gav detta, plus två möss i samma fälla och några stolar....
 
Ångrade mig påväg till diskmaskinen, äter upp lite till av laxen, moset och såsen.
 
Då drar vi hemåt, syns igen till jul.......
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0