Ingas "lediga" dag.......

Ja för idag behöver hon inte anstränga sig vid spisen. Bara laga lite lunch, icke julmat. Men hon kunde inte låta bli att testa ett citronkole-recept från nätet, som en Facebook-vän länkat efter att ha provat.
Hur det nu var så snagglade Inga med min son under tiden och läste receptet lite dåligt, men kola blev det iallafall. Dock har vi inte smakat på den än.....ska bli spännande, brukar aldrig göra jul-godis.
Maken har ännu inte dykt upp från sin trip, men sonen har slagit in alla sina julklappar och fått på nå't läte i datorn.
"Not really my cup of tea" men ok för nu. 
Det är tur att jag har ett rejält lager med julpapper, om man säger så..... för andra året i rad lämnade han sitt hemma i hallen (sa han).
Ska faktiskt ta en promenad tur och retur till affären och hoppas på att de har vad jag söker......
Sen blir det ugnsbakad falukorv med hemlagat potatismos som julaftonslunch innan Kalle Anka, för den kan man titta på ändå, trots att vi inte ska fira förrän Annanda'n.
Jultomten har gett klartecken till övertid och jag ska snabbträffa hen om en stund, för instruktioner.
Bingo-Lotto igår blev som vanligt en mager historia bara sonen som vann en Nyårslott. Nada för egen del......
Julklappssäck "beställd" hos tomten, men ändring i planen av lunch.
Det blir "julmiddag" efter Ankan istället, då maken har några timmar kvar innan han är hemma. Sen var både son och jag på "långpromenad" (till affären). Men man måste börja nånstans....
Kolorna var helt ok även om jag inte gjorde exakt som det stod. Vi har tjuvsmakat.
God Jul på Er som läser mitt ljug.....och tack för det!
 
Ingas julafton-frukost......
 
Julklapps-säcken "beställd" hos Tomten.....
 
Bildbevis: Citronkola
 
Tomten på övertidsarbete, kollande säcken mot önskelistorna.
 
Med andra ord: GOD JUL från Fagersanna!
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0