Knaltig macka och strul......

..... med kundregistret, har det varit nu på morgonen. I vissa lägen om man lägger in saker för framtiden, måste man göra rätt för det går inte att korrigera (eller ta bort) förrän startdatum infinner sig. Ja det går väl att lösa, bara minnet hänger med sålänge (eller alternativt: lapparna inte försvinner). Men nu vet jag det!
Värre är det väl med strulande bilfunktioner mitt i "julabråskan", men chefen är på utryckning.......
Och brödet till frukost-mackan var inte direkt delikat. Det hade passerat bäst före datum, men en lussekatt fick bli "räddningen" för det hade den förutseende Inga också packat ner.
Till lunch idag blir det frusen gourmetportion: "Chicken corma" stod det på förpackningen. Och det där med att komma isäng tidigt är väl bara att lägga ner. Sket sig som vanligt igår, men vem är förvånad. Inte jag i alla fall, bara trött.
Orsak denna gång var, att jag är väldigt nära färdigställandet av det "hemliga projektet". Bara lite kvar, men fick intala mig (på skarpen) att lägga åt sidan för prioritering av sömn istället. Inte tillräckligt med sådan dock......
Pling! sa micron, vilket är lika med "luncheon is served!"
Kontorshunden är med på eftermiddagens tjänsteresa, så jag får äta ur allting själv idag.
Maträtten var väl som vanligt, ok någon gång ibland. Men nu är jag hemma och väntar på att revbensspjällen ska bli klara till morgondagens låda, samtidigt som jag "slevar i mig" lite spontan-sallader till en rostad macka.......
Passar nog på att öppna USA-paketet också, medan jag inväntar klarsignal från tvättmaskinen.
Flerfrontskrig pågår -  mot hushållsgöromålen......
Sen ska jag tagga ner med bönderna och hoppas på storkovan som vanligt......onsdagar.
 
Julkorten börjar trilla in och paket från Gekås tävling.....vinst!
 
Spontan-sallad......
 
....avlöser varandra....
 
Och här har vi tittat ner i USA-paketet. Men vi sparar allt till "vår egen julafton".....
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0